JellyPages.com

.:namaku...:.

AHLAN WA SAHLAN

Sebuah blog yang tiada apa....cuma cebisan kenangan sepanjang kehidupan saya.

Semua cerita...mungkin tiada apa utk orang lain...tetapi amat berharga utk saya.

Sunday, May 24, 2009

Terima kasih Ami Mahzar dan Tirana


Hari minggu ni bersemangat pula nak membalas taq kawan-kawan. Kebetulan peluang untuk menggodek internet hari ni terlalu banyak. Saya dapat dua taq...satu dari Ami Mahzar dan satu lagi dari Tirana.

Taraaaaa...ini tag dari Ami Mahzar.


Banyak nyer soalan dari dia....

a) Copy badge "Vespa 3logger Award Friendship" di atas untuk diletakkan di blog anda.

Dah buat dah....nanti nak letak kat tepi dinding blog pulak...

b) Link/ceritakan kembali siapa yang memberikan award ini kepada anda.

Nama sebenar Ami Mahzar adalah Arazma. Kawan baik saya semasa mengajar di SMK Temenggong Kati selama beberapa tahun sebelum dia berpindah ke SMK Raja Muda Musa Kuala Kangsar. Kami memang akrab...banyak cerita suka duka di situ. Pernah waktu dia mengandung anak yang ketiga....dia selalu guna ayat ni kat saya...."anak ko ni kin....". Bila anak tu lahir dia letak nama Atikah...yang hampir sama dengan nama anak saya Atirah dan Amirah. Bila Atikah dah berumur beberapa bulan (dah kenal orang) dia bawa ke rumah saya di Desa Seri Iskandar, Kuala Kangsar. Tetiba anak tu asyik nak didukung dek saya jer....dah tak ndak ke mak dia...betul. Sampai la waktu dia orang nak balik....tetap dia berdegil tak mahu dikendong oleh mak dia. Mak dia "rampas" je dari saya....dalam kereta dengar budak tu terjerit2 masih lagi menangis....memang anak saya budak tu...hehe. Masin mulut ko Kak Ma. Ingat ke lagi cerita ni K ma??? Bukti....bahawa dulu kita akrab sangat. harap2 keakraban kita sampai ke akhir hayat. sekarang dah terpisah jauh...hanya blog saja jadi penghubung...dan dah tak banyak cerita personal yang kita share....huhu.

c. Setiap blogger mesti menyatakan 10 fakta/hobi diri.

Aduh...banyaknya K Ma...sepuluh tu....saya cuba yea....

1. Saya suka membaca.....(buktinya almari buku kat rumah dah penuh.....yang menunggu giliran utk di baca pun banyak lagi.) Topik yang paling saya suka..motivasi dan keagamaan...sesuai dengan kedudukan saya sebagai ustazah. Saya mesti rajin cari ilmu...

2. Saya suka memasak....(tak la rajin sangat...kalau lapar je WAJIB masak..hehe.) Suka masak apa yang anak suka makan...puas hati bila tengok dia orang makan banyak...

3. Saya suka blogging...kalau tak blogging sehari rasa macam nak demam.

4. Saya suka berkebun....(buktinya dah lama tak beli cili padi kat kedai...ahaks!!!)

5. Suka jalan2 shopping....kalau tak ada duit window shopping pun jadi la...

6. Suka melancong....terutama tempat yang indah2. Saya ni jenis natural. Cameron Highland tempat wajib pergi...kekadang setiap dua bulan sekali. Itu yang dekat dan tidak memerlukan duit banyak.

7. Suka balik kampung jumpa mak....sebulan mesti balik punya...kadang2 dua kali sebulan. Mesti nak jumpa mak. Kalau musim buah...lagi kerap balik. Kalau dua minggu tak dapat balik mak sure tanya kenapa??? Itu tandanya saya selalu balik jumpa dia.

8. Suka mengikuti cerita bersiri...tapi bukan cerita Indon dan Hindi yea. Saya suka cerita bersiri Korea, terutama yang banyak mesej kemasyarakatan dan kehidupan. Cerita Korea keanak2an dan keremajaan dah kurang minat. Mungkin faktor usia.

9. Suka mengaji di masjid...hobi ni baru dapat. Bila anak dah besar dan boleh ditinggalkan di rumah saya dah mula join kelas mengaji kat masjid. Best juga jumpa dengan masyarakat tempatan. Kekadang kena perli juga dengan penceramah yang kenal saya...kata dia orang "patutnya suruh dia buat kelas mengaji sendiri...." Saya mesti jawab..."belum dapat tauliah...." Nak dapat tauliah mengajar kena mohon dan exam tau..!

10. Suka berbual....saya suka berkawan. Kadang2 sembang dengan anak pun saya suka. Orang yang dah kenal saya mesti mengiyakan perkara ini....dan ada yang kata rindu bila dah lama tak dengar suara saya...hehe.

Alahai...selesai juga K Ma oiii....sepuluh tu....

d) Anda perlu memilih 6 penerima award seterusnya dan menyatakan nama mereka di blog anda.
Penerima award seterusnya ialah.....jeng...jeng... tak semestinya buat cepat yea...peram dulu pun tak apa tapi jangan langsung jadi pekasam....ada masa free buat la....anda ditag!!!!!

Tirana
Chimera
Norullisza
Maria
ASE1
Seharum Kulit Kayu manis
Iqbal
I Likeee
Cikgu Anis

Oppsss...terlebih la pulak. Dalam hati ramai lagi tapi jangan kecil hati....lain kali saya beri award lain yea...


Okey...yang kedua dari Kak Tirana. Ini dia award dia.......



Syukran Jazilan kak....ni sebenarnya award sebagai top referrer blog. Memang saya suka pi jalan-jalan ke blog Kak Tirana. Minat saya ngan dia sama...cerita2 motivasi. Saya kagum ngan Kak Tirana ni..banyak ilmu, suka membaca. Membaca di blog semacam membaca buku ahli psikologi yang terkenal...siapa2 yang belum ke blog dia...silalah layari
http://meniti-hari.blogspot.com/. Baru2 ni Kak Tirana sakit...ramai follower dia rindukan Kak Tirana dan tidak lupa mendoakan Kak Tirana. Moga akak semakin sihat dan hadir di sisi kami sentiasa .....kehadiranmu menceriakan.

Okkkk.....selesai sudah tugasan saya. Tugasan anda pula....jangan lupa. Daaaaa....salam.



3 comments:

Tirana said...

Huaaaa..kenakan kak tirana balik ni...hehehe..ingatkan dah lapang hati sbb dah selesai jawab semua tag..rupa2nya hari ni dapat lagi..hehehe..InsyaAllah nanti kak tirana jawab tag tu...tapi tak janji bila...

Terimakasih kerana sudi menerima hadiah dari kak tirana..

Anonymous said...

Akak pun kena eh...? Ngeee (sengih). Insyaallah..akak jawab. ...Insyaallah akak buat. Bagi masa skit..

ASYIQ said...

Kak Tirana...

Ok kak..bila2 masa pun tak ape..janji jangan tak buat langsung...sayaaaang akak!


Kak Yan,

Lai lai...ada hadiah utk kak bila dah siap jawab....mintak kat jiran sebelah umah akak tau....hehe.
TQ sudi sharing!!

Pengikut ASYIQ