JellyPages.com

.:namaku...:.

AHLAN WA SAHLAN

Sebuah blog yang tiada apa....cuma cebisan kenangan sepanjang kehidupan saya.

Semua cerita...mungkin tiada apa utk orang lain...tetapi amat berharga utk saya.

Saturday, June 20, 2009

Doakanlah saya...

Salam untuk semua...

Maafkan saya kerana tiada mood untuk update entry yang baru
Saya dalam mood yang sedih...
dilukai dan terluka..
parah....sehingga terbawa2 ingatan di setiap masa.

Semuanya kerana manusia itu...
yang selama ini aku anggap kawan karib.
kemudian menikamku dari belakang

Luntur semua kepercayaanku
Goyah setiap sendi tubuhku
longlai setiap langkahku
aku terlalu layu...
duhai kawan yang dulu ku anggap sahabat...
terima kasih atas dugaan ini.

Walaupun begitu aku pasrah
Seorang sahaja manusia yang begitu
masih ramai lagi sahabat lain di sisi...
yang memberi kekuatan hati...
kuatlah wahai diri.

Kepada Allah aku berserah
biar semua urusan ditentukanNya
aku mohon kekuatan dan kegigihan
untuk menghadapi kesedihan ini...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Monolog hati Asyiq sempena Hari Puteri PPIM Peringkat Daerah...
tahun 2009
yang tercalar penuh luka berdarah...

25 comments:

Daniel S. said...
This comment has been removed by the author.
Tirana said...

Salam AsyiQ..

Minta maaf..ulasan tadi terpaksa kak tirana padam. Tak sedar rupanya sign in ke blogger dengan account anak kak tirana..hehehe..


Semoga AsyiQ tabah menghadapi ujian dan dugaan. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya. Pandanglah ia dari sudut yang positif agar jiwa kita menjadi tenang dan redha.

Dida... said...

Salam Kak Asyiq...

Hilang seorang kawan tak menjadikan kita lumpuh... krn masih ramai lagi kawan di sisi kita yang masih setia menjadi teman...

Jangan lah bersedih.. krn itu mgkin satu ujian dari Allah utk melihat sejauh mana iman seseorang.. ingatlah.. Allah tak pernah berpaling pada hambaNya.. melainkan hamba itu sendiri yg menjauhkan diri... berserah lah pada Allah & minta agar Allah memberikan ketenangan pada akak..

AiE bAhRi said...

Salam kak,
Harap akak akan kembali tenang.Maafkan saja kesalahannya.Saya tahu, memang senang untuk melupakan tapi luka dihati pasti sukar untuk sembuh.
Apa yang pasti setiap kejadia ada hikmahnya.Doa banyak2 ye kak.

oneluvsue said...

sedih bebenor nampaknye adik kita yang sorang ni...
amacam pertandingan tadi...
something wrong ke?
kecewa?
tewas?
kalah?
atau... tertipu
atau... ditikam dan menikam?
malas tah ku ingau...
don't be sad...

al amin said...
This comment has been removed by the author.
ASYIQ said...

Tirana, Dida dan Aie,

Terima kasih atas perhatian dan doa kalian. Saya sedang mencari kekuatan untuk melupakannya. Cuma memikirkan yang positif di sebaliknya...

Kali ini tusukan pisaunya terlalu dalam...

ASYIQ said...

Kak Su...

Saya syukur k su antara sahabat yang paling terbaik utk saya...pasti nanti saya akan mencari kak su untuk meluahkannya.....

Bukan soal kalah, bukan soal tertipu...tetapi saya telah ditikam dari belakang....!

Masa orang susah orang cari saya, dan biasanya saya akan membantu sedaya mungkin...tetapi bila ada sedikit rasa untuk mementingkan diri sendiri maka saya dipinggirkan....sampai hati dia.

NoRuLLiSzA eL FaRiSi said...

Allah ma'ak :)
setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya

ASYIQ said...

LiSza,

Ya....Allah sentiasa bersama! Itulah kekuatan luar biasa yang ada.

chimera said...

salam kak...
Hmmm, sakit kan... bila dikhianati sahabat... sampai saya boleh menangislah pada malam hari kejahatan tu dia buat kat saya... saya rasa dah rasa pengalaman tu lama dulu, tapi sampai sekarang ni masih tak lupa...

so, nasihat saya sabarlah byk... dgn sabar je kita boleh jadi kuat. Dan Allah pun bersama org yg sabar jugak.
Setidak-tidaknya kita dah boleh kenal dah rupa sahabat tu yang sebenar, dan lepas ni kita akan berhati-hati...


saya pun dalam proses melupakan jugak ni...
Allah maha adil... yang baik akan dibalas baik, yg jahat tu - nanti Allah bagilah balasan dia... Sabar k...
jgn sedih-sedih...

oneluvsue said...

ala yang... minggu depan akak tak ada kat bumi teluk intan... meeting kat sg. petani... kita jumpa jumaat depan... ada free turun kat beng... opss! ofis akak...

ummumishkah said...

berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul kan? hati yang terluka ni memang sakitnya cukup menusuk.. jgn lupa panjatkan doa agar Allah hhilangkan segala keresahan akak...

arazma @ ami m said...

my dear asyiq...
what happen.... biarkan dia.. maafkan aje dia... wat ape nak bawa pisang, bawa kentang dengan kita....

kak masih ade.... hehe... singgah le umah bila balik kuale...

chimera said...

betul kata kak arazma kan... marah2 tu marahlah... tapi jgn sampai bawak pisang, bawak kentang dgn kita... beban yg akan membusuk... memang tak seronok langsung nak terus bawak...

RHEA said...

cikgu asyiq..
tak tahu nak kata apa..
hanya org yg pnah mengalami yg mampu merasainya..
dan rhea rasa rhea dapat rasa apa yang cikgu rasa..
semoga cikgu dapat hadapinya dengan penuh keimanan.. insyaAllah..
hanya Allah sebaik-baik pendengar,dan sebaik-baik penolong, kan?

ASYIQ said...

Chimera,

Memang org yang mengalami saje yg akan memahami...

Dalam bersahabat akak selalunya telus. Bila org susah kita tolong, bila ada perkara tak baik pun kita tolong jaga aib mereka. Tapi rupanya orang lain takkan buat kita benda yang sama utk kita. Bila ada sesuatu yg melibatkan kepentingan mereka, kita dipinggirkan...lagi teruk ditikam dari belakang semata2 utk menjadikan diri mereka baik kononnya di mata umum.

Akak pasrah...bahawa manusia tak sama. Kita tak boleh nak manusia lain jadi macam kita menghargai nilai persahabatan.

Betul...lepas ni akak akan lebih berhati2...dan akak pun dh kenal mereka tu siapa. Masih boleh bertegur sapa tetapi tidak semesra dan seakrab dulu...

ASYIQ said...

Kak. Su,

Tak apa, saya tunggu akak balik dari kursus. Memang ada slot utk akak jadi pendengar setia saya....hari jumaat yea. Saya turun cari akak di beng...oppps...di ofis akak...hihi.

ASYIQ said...

Ummumishkah,

Alhamdulillah...akak semakin lega dan berlapang dada. Doa dan cuba memberi kemaafan adalah jalan yang terbaik....

ASYIQ said...

Arazma,

Tak yah tunggu balik Kuala....kat yahoo messenger pun boleh cerita. Jgn lupa online nnti yea...


Chimera,

Bwk kentang ke bwk pisang ke teorinya sama jer...awal2 lagi akak dh gorengkan kentang dan pisang tu utk minum petang semalam...hihi.

Kekadang heran yer...hati dan perasaan kita yang punya tapi kenapalah ada orang yang sesuka hati merosakkannya kita...

Tapi chime ingat kan teori tusuk paku ke pagar rumah....walaupun kita cabut..kesan paku masih nampak. Terpaksalah beli simen putih utk tampal lubang paku tersebut....

Sape2 ada jual simen putih????....berlambak kat kedai hardware kan???

ASYIQ said...

RHEA,

Terima kasih kerana turut sama berkongsi rasa....doakan akak segera pulih.

ASE1 said...

Salam Asyiq ...
mmg pedih bila org yg kita anggap sahabat kita tikam kita dr belakang .

Akak pernag merasai kepedihan itu , sampai kurus kering kerana pengkhianatan itu ..

tapi Alhamdullilah , bila kita maafkan dia , kita akan dpt meringankan beban kepedihan itu dan sedikit demi sedikit dia hilang dari hati kita ..

Pada waktu itu , akak byk buat sembahyang tahajjud utk mendapat ketenangan ....

ainShahajar said...

kalau kita nih robot..leh lupa terus secara otomatik..tekan delete..kan bagos

tp kita manusia...memang nak lupa..tapi nanti akan teringat-ingat jugak..macam angin menda nih

la tahzan setiap kali teringat..minta pada yang maha pengasih dan maha pemberi pembalasan..

nasihat ntk diri jgk..huu

ASYIQ said...

ASE1,

Btul kak...perlukan masa untuk ringankan rasa ni. Sampai terbawa2 ke dalam mimpi sbb minda kita tak dpt melupakannya.

InsyaAllah sy akan cuba buat mcm mana kak buat. Mmg dgn mendekatkan diri kpd Allah kita akan tenang.


ainShahajar,

Terima kasih krn sudi berkongsi rasa dgn akak...terima kasih krn sudi singgah di sini dan sudi meninggalkan jejak. Datang2 lagi yea.

adeqya84 said...

Cu,
" Dalam hidup,terkadang kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia "

Pengikut ASYIQ